Forum eportal / edycja
Temat: F1 a inne serie wyścigowe
F1 a inne serie wyścigowe Mam pytanie.w jakiej serii wyścigowej (oczywiście poza kartingiem)
najwięcej zależy od umiejętności kierowcy a nie od bolidu? czy w
A1GP, Champ Car, F3 czy może GP2?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,90,69152976,69152976,F1_a_inne_serie_wyscigowe.html
Temat: Brak wyprzedzania - największy problem F1
Brak wyprzedzania - największy problem F1 Niech wladze F1 wprowadza to samo co jest w amerykanskim
Champ Car;
Push-For-Power i bedzie wiecej wyprzedzania.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,90,65785839,65785839,Brak_wyprzedzania_najwiekszy_problem_F1.html
Temat: Przytomny stan stabilny
On Jun 11, 10:20 am, "Dman-666" <dman666topodpu@torztofejk.o2.pl wrote: Zgadza sie! I tutaj ida na noze-widac rywalizacje! A nie macaja sie, czekaja na awarie rywala albo inna "zmiane opon". Glebokosc portfela konkretengo teamu, nie ma takiego wplywu na wyniki koncowe jak w F1-tutaj wystarczy byc dobrym/miec szczescie/dobry dzien i laduje sie na pudle. To polecam wam tez
Champ Car. Rywalizacja o niebo ciekawsza niz F1, duzo walki na torze i troche zabawne konsolowe zasady (np "power button" ktorego mozna uzywac przez 60s w trakcie wyscigu a dodaje 50KM). Moto GP - hehe - typowa rozmowa dzieciakow na plazy we wloszech "Sono Rossi! No, yo sono Rossi, tu sono Biaggi! No! [itd]" .. ze sluchu, nie znam wloskiego : Pozdrawiam BS
Źródło: topranking.pl/1602/przytomny,stan,stabilny.php
Temat: Raikkonen zwyciężył w Grand Prix Węgier
...Zanardi jezdzil w Jordanie, Benettonie, Lotusie i Williamsie. Scigal sie z
Schumacherem, Senna Hillem Alesim, i paroma innymi. W czasie testow samochodow
bil Schumachera zanim ten zostal mistrzem swiata. Powod dlaczego nie zorbil
kariery byl prosty: byl tak agresywny w jezdzie ze za czesto rozbijal bolidy.
Wlasciciele zespolow tego nie lubili bo z pieniedzmi bylo krucho.
CART to nie Indy. CART jusz nie istnieje. Istnieje IRL (Indy Racing League) i
Champ Car. A co predkosci to zajrzyj na strone gdzie mozesz porownac:
www.champcarworldseries.com/Tech/Car_Comparisons.asp
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,31,27155137,27155137,Raikkonen_zwyciezyl_w_Grand_Prix_Wegier.html
Temat: Sebastien Bourdais opuszcza Toro Rosso
niestety Seba nie mógł znaleźć wspólnego języka z bolidem Toro Rosso...
ciągle narzekał na dużą nadsterowność a on potrzebuje mocno trzymającego z tyłu
bolidu a nie ślizgajacego się...
w solidnym, może trochę topornym bolidzie
Champ Car czy w dużym prototypie z Le
Mans Bourdais pokazywał światową klasę, w delikatnym Toro Rosso robie jakoś nie
radził... szkoda bo jednak kilka razy w 2008 i 2009 (choćby w Monako) pokazał,
że nadaje się do F1...
no ale niestety to nie pierwszy i nie ostatni niezły kierowca, który nie odniósł
sukcesu w F1... jak widać jest to naprawdę elita elit, gdzie nawet uznani
mistrzowie maja kłopoty...
teraz mam nadzieję...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,90,97905862,97905862,Sebastien_Bourdais_opuszcza_Toro_Rosso.html
Temat: wiosenno ramówko w tiviku
o MK to już w ogóle nie pamiętam - mam teraz promocyjnie w cyfrowej
jakości 122 kanały i skupiam się raczej na nowościach, np. wczoraj
lukałem sportowy kanał USA NASN i wyścigi
Champ Car.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,29386,76521805,76521805,wiosenno_ramowko_w_tiviku.html
Temat: Brak wyprzedzania - największy problem F1
Zapominacie o CDG a podloga to malo realne mam nadzieje ze pamietacie opodziale tylnego skrzydla czyli CDG ktore moze ale
nie musi wejsc. CDG zostalo wymyslone po to by uatrakcyjnic wyscigi i promowac
wyprzedzanie.
Na podloge (czyli dyfuzery podlogowe) F1 raczej sie nie zgodzi. Dyfuzery
podlogowe zostaly zakazane w F1 wiele lat temu (istnieja w
Champ Car i Indy o
ile pamietam).
F1 jest dyktowane badaniami dla samochodow drogowych. W zadnych z samochodow
drogowych nie moga byc stosowane dyfuzery podlogowe. Na niektore z podobnych
rozwiazan moga sobie pozwolic nieststy tylko tacy jak Porsche, ale w takim
wypadku mowimy o zupelnie innycm samochodzie.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,90,65785839,65785839,Brak_wyprzedzania_najwiekszy_problem_F1.html
Temat: Theissen krytykuje kalendarz F1
...i moglaby zrobic co by chciala
majac przeciez pieniadze)
Naprawde radze postudiowac skad sie biora i jak sie robi pieniadze w F1 bo
producenci bolidow to naprawde male piwko przy tym co sie tam kreci. Szejkowie
nie sa zainteresiowani markami samochodow tylko wplywami z rozrywki jaka
dostarcza wyscig GP. Dodatkowo F1 musi sie strzec, bo szejkow naprwade stac na
to by otworzyc wlasne serie wyscigowe tak jak to zrobil zwykly inwestor Kevin
Kalkoven z
Champ Car World Series (od tego roku ich bolidy sa bezpieczniejsze i
czesto szybsze niz te z F1, ale maja sporo inne rozwiazania techniczne chocby
jak silnik na metan z turbo doladowaniem).
W sumie choddzi o pogodzenie dwoch podejsc: rozryka i rozwoj techniczny
pojazdow spalinowych. Poza F1 stawia sie czesciej na rozrywke.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,61360362,61360362,Theissen_krytykuje_kalendarz_F1.html
Temat: Włosi: Bourdais na wylocie z Toro Rosso
Czterokrotny mistrz
Champ Car, tylko z tego powodu że ścigać się tam nie miał z
kim. Większość kierowców rozbijała się na bandach.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,90,95352504,95352504,Wlosi_Bourdais_na_wylocie_z_Toro_Rosso.html
Temat: Być kobietą w męskim sporcie
Bo rzecz nie polega na wygrywaniu Panie Kiedrowski Rzecz jest w show business'ie i na tym np. polega Indy Car, ale wielu o tym nie wie (F1 jest bardzo
odmienne w zalozeniach). Podobnie jest w NASCAR.
A Patrick wcale nie zarabia, bo jezdzi z mezczyznami tylko dlatego, ze faktycznie jest dobra. Podobnie
jest z Katherine Legge w
Champ Car Series. Na szyczyt nie latwo sie wdrapuje po trzech latach jak sie
jezdzi z tymi, ktorzy spedzili tu 20 lat i kreowali te dyscypline (wyscigi Indy Car oraz NASCAR sa raceje
na wytrzymalosc a tu mlodosc sie specjalnie nie liczy - wprost przeciwnie - trzeba byc odpornym i miec
dobra forme przez caly czas).
Trzeba wiedzic gdzie sa dobre przyklady a gdzie zle. Akurat w wyscigach widac Pan nie ma pojecia o
sprawie kobiet.
Z New Jersey,
pocalujta...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,761,64956166,64956166,Byc_kobieta_w_meskim_sporcie.html
Temat: F1. Przeciętny kierowca IndyCar walczy o posadę...
F1. Przeciętny kierowca IndyCar walczy o posadę... Kierowca z IndyCar czy
Champ Car nigdy się nie sprawdził w F1. Nawet najlepsi:
Michael Andretti czy Sebastien Bourdais. Więc dobrz to nie wróży.....
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,90,103714742,103714742,F1_Przecietny_kierowca_IndyCar_walczy_o_posade_.html
Temat: F1
On May 13, 2:50 pm, "Kubz" <q@infi.plwrote: no i pieknie, Robert 4 :] F1 sie strasznie nudne zrobilo. Teraz najciekawsza seria jest
Champ Car, ktory nota bene przezywa chyba kryzys popularnosci w stanach. Ech. A tam nie dosc ze w kazdej minucie dzieje sie cos ciekawego to jeszcze maja taki "power button", ktoregy dodaje 50KM i mozna go uzywac przez 60s w trakcie wyscigu. Jak na konsoli :| Pozdr BS
Źródło: topranking.pl/1615/f1.php
Temat: Buraki na zimowkach
Akurat F1 maja rowki. Na slickach jezdza w IRL i
Champ Car.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,32604079,32604079,Buraki_na_zimowkach.html
Temat: F1: FIA się nie ugnie, Ferrari odejdzie?
Beda silniki To beda silniki Coswortha. One juz byly w F1. To byly pierwsze silniki ktore
krecily ponad 20tys. obrotow (tego nie robilo wtedy nawet Ferrari), ale ostatni
zespol (bodajze Williams) zrezygnowal ze wspolpracy z firma. W dodatku Ford
przestal przestal wspolpracowac i to sie stala samodzielna firma bez specjalnego
zapotrzebowania. Mieli jeszcze silniki w
Champ Car zanim seria sie rozpadla.
Natomiast jesli kogos interesuje seria bez producentow samochodow (bo za Ferrari
z pewnoscia odejda inni) oraz znanych kierowcow (ci tez odejda za firmami) to
czemu nie ogladali oni wyscigow
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,90,95299147,95299147,F1_FIA_sie_nie_ugnie_Ferrari_odejdzie_.html
Temat: Poważny wypadek Kubicy. Polak złamał nogę
...o kompozytowym
dziobie. Otoz ona nie rozklada sil uderzenia. Tak sie sklada ze jest to jedna z najdelikatniejszych czesci
bolidu F1. Natomiast wanna (monocoque) przenosi te sily i je pochlania.
Owszem wiele lat temu to skonczyloby sie tragedia tylko dlatego ze w F1 nie bylo tej "wanny" w ktorej
sedzi kierowca a kiedy je powoli wprowadzano to tez nie byly zrobione z wlokna weglowego tylko z
metalu. Przykadly roznic wielokrotnie prezentowano.
Champ Car i IRL dostaly te wanny pozniej nieststy.
Dla Alexa Zanardiego okazalo sie to za pozno, bo gdyby byly to nie scigalby sie dzis w WTCC bez nog...
czy raczej z protezami nog po tamtym wypadku w 2001.
Byc moze jest jakas roznica miedzy formula 2000 a formula 1...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,902,63948532,63948532,Powazny_wypadek_Kubicy_Polak_zlamal_noge.html
Temat: Theissen krytykuje kalendarz F1
...Ameryke. Taka jest prawda i jesli
sledzisz co sie dzieje tam to nastepne bogate, roponosne kraje buduja tory a
szejkowie zacieraja tylko rece. Ich stac na prawie wszystko a dla nich to jest
wspaniala rozrywka.
Po drugie skad masz takie dziwne informacje ze mniej zespolow startuje. Akurat
jest odwrotnie. W F1 od 2005 roku przybylo zespolow. Jedyne co sie zmienilo to
to ze Ford/Cosworth opuscil F1, ale to z zupelnie innych przyczyn (pelne
zaangazowanie w
Champ Car World Series).
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,61360362,61360362,Theissen_krytykuje_kalendarz_F1.html
Temat: Oleje Quaker State - opinia
CART to dla mnie terra incognita, ale tym się nie musimy przejmować podobnie jak w F1 tamtejsze oleje silniki itp nie maja nic wspólnego z cywilnymi poza funkcją.... CART juz nie ma, teraz to sie nazwy
Champ Car. Silniki to Ford Cosworth turbodoladowane V8 o pojemnosci 2,6litra. Generalny przeglad po ok 1000 milach wyscigowych. Paliwa metanol.
Źródło: topranking.pl/1609/oleje,quaker,state,opinia.php
Temat: GP Great Britain - tu typowac
GP Great Britain - tu typowac Silverstone, juz za tydzien
pewnie bedzie padac (moj pierwszy typ)
Maline jako liderke poprosze o zastapienie mnie w podsumowaniu wynikow
bo w przyszly weekend bede na lasach i jeziorach Mt Tremblant
NB : Kanada miala kiedys GP na torze Mt Tremblant, a dzis jest tam wyscig
Champ Car, ktory wysiudali z Gilles Villeneuve Circuit, bo jest Canada Day
plus Great Jazz Festival of Montreal i wystepuje Manu Chao, a na tor wpuszcza
te smoki z NASCAR ale dopiero w sierpniu.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,13380,65169919,65169919,GP_Great_Britain_tu_typowac.html
Temat: paradę pedałów
Lada moment na kanale "Eurosport PL" zacznie siÄĹź wyĂścig w Toronto "Automobilizm
Champ Car World Series", ja tymczasem odpisuję osobie znanej jako *Seba*: | Nie ma sprawy. Nie będę ich stawiał... gdy nie będę czytał, że ktoś jest | przekonany, że wie co myślą wszyscy ludzie. Ten ktoś nie napisał w interesującym nas fragmencie dyskusji, że wie co myślą inni ludzie. Napisał "żaden homo sie nie stał hetero od patrzenia na mamusię i tatusia". Napisał więc to, co sam myśli i wie. A wiedza ta jest dość...
Źródło: topranking.pl/1747/parade,pedalow.php
Temat: F1 tnie koszty, ale mówi "nie" standaryzacji si...
...V10 i to do modelu ktory Cosworth oferowal 2-3 lata temu! To jest
stek bzdur stworzony przez kogos kto albo nie panuje nad sytuacja, albo ma
jakis inny cel o ktorym nie mamy pojecia. Nia ma tu mowy o oszczednosciach
sugerowanych przez Maxa Mosleya. To jest chaos ktory doprowadzi do
niesprawiedliwej nierownosci zespolow albo do upadku rozwoju technologii.
Pan Mosley ratuje Coswortha ktory obecnie nie ma komu dostarczac silnikow po
tym jak stracil
Champ Car i zostal wycofany z wyscigow wogole.
Mysle ze za Honda pojada inni i to nie z powodu ekonomii jak to ciagla gledzi
Mosley, ale z powodu chaosu ktory ten pan wprowadza i niemoznosci rozwoju
technologicznego.
Za dwa lata bedziemy pewnie ogladac F1 jako letnia wersje A1GP.... z tym ze
A1GP moze byc duzo ciekawsze, bo ma juz dosc mocna pozycje w tym co planuje
pan Texeira a powstalo wlasnie z zamierzeniami takimi jak propozycje p.
Mosleya...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,90,88134801,88134801,F1_tnie_koszty_ale_mowi_nie_standaryzacji_si_.html
Temat: Szef BMW Sauber wierzy w Kubicę
Widzisz jak malo wiesz o F1 Bolid nie jest tak latwo przygotowac. Te bolidy sa doswiadczalnymi samochodami.
To nie jest to samo co NASCAR czy
Champ Car gdzie wszyscy maja takie same
bolidy znane juz na poczatku sezonu i zaprojektowane przez tego samego
projektanta (no powiedzmyy w NASCAR sa drobne roznice). W F1 sa
samochody/bolidy z ktorych rozwiazania przejda na ulice za pare lat wlaczajc w
to paliwo ktorego bedziemy uzywac (tak, tak to wlasnie w F1 uzywa sie skaldow
paliwa ktore beda obowiazywaly w dystrybutorach za pare lat zupelnie inaczej
niz w NASCAR gdzie sie uzywa benzyny 110...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,61414884,61414884,Szef_BMW_Sauber_wierzy_w_Kubice.html
Temat: Villeneuve ciekawy: jak poradzi sobie Kubica?
Champion Kubica? W słabszym zespole nawet Michael Schumacher nie zostałby mistrzem świata.
Dlatego dobrze, że Kubica jeździ w szybkim BMW Sauber. Może się rozwijać i
zostać czempionem - mówi legendarny mistrz Formuły 1 Mario Andretti
67-letni Amerykanin włoskiego pochodzenia w Formule 1 równych sobie nie miał w
1978 r. Do tego z sukcesami startował w uwielbianych za oceanem wyścigach Indy
500, Daytona 500 czy
Champ Car. Za osiągnięcia agencja Associated Press wybrała
go na kierowcę stulecia.
Zatem nic dziwnego, że z wielką uwagą wciąż śledzi wszystkie wyścigi, a w miarę
możliwości osobiście wybiera się na zawody i testy. Dlatego, gdy poprosiliśmy go
o chwilę rozmowy o pierwszym tegorocznym wyścigu o Grand Prix Australii i
Robercie Kubicy, zgodził się bez wahania. - W końcu Robert to jeden z trzech
młodych wilków Formuły1 -...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,90,59997155,59997155,Villeneuve_ciekawy_jak_poradzi_sobie_Kubica_.html
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plremcia98.keep.pl