Forum eportal / edycja

Temat: F1 a inne serie wyścigowe
F1 a inne serie wyścigowe Mam pytanie.w jakiej serii wyścigowej (oczywiście poza kartingiem) najwięcej zależy od umiejętności kierowcy a nie od bolidu? czy w A1GP, Champ Car, F3 czy może GP2?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,90,69152976,69152976,F1_a_inne_serie_wyscigowe.html



Temat: Brak wyprzedzania - największy problem F1
Brak wyprzedzania - największy problem F1 Niech wladze F1 wprowadza to samo co jest w amerykanskim Champ Car; Push-For-Power i bedzie wiecej wyprzedzania.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,90,65785839,65785839,Brak_wyprzedzania_najwiekszy_problem_F1.html


Temat: Przytomny stan stabilny
On Jun 11, 10:20 am, "Dman-666" <dman666topodpu@torztofejk.o2.pl wrote: Zgadza sie! I tutaj ida na noze-widac rywalizacje! A nie macaja sie, czekaja na awarie rywala albo inna "zmiane opon". Glebokosc portfela konkretengo teamu, nie ma takiego wplywu na wyniki koncowe jak w F1-tutaj wystarczy byc dobrym/miec szczescie/dobry dzien i laduje sie na pudle. To polecam wam tez Champ Car. Rywalizacja o niebo ciekawsza niz F1, duzo walki na torze i troche zabawne konsolowe zasady (np "power button" ktorego mozna uzywac przez 60s w trakcie wyscigu a dodaje 50KM). Moto GP - hehe - typowa rozmowa dzieciakow na plazy we wloszech "Sono Rossi! No, yo sono Rossi, tu sono Biaggi! No! [itd]" .. ze sluchu, nie znam wloskiego : Pozdrawiam BS
Źródło: topranking.pl/1602/przytomny,stan,stabilny.php


Temat: Raikkonen zwyciężył w Grand Prix Węgier
...Zanardi jezdzil w Jordanie, Benettonie, Lotusie i Williamsie. Scigal sie z Schumacherem, Senna Hillem Alesim, i paroma innymi. W czasie testow samochodow bil Schumachera zanim ten zostal mistrzem swiata. Powod dlaczego nie zorbil kariery byl prosty: byl tak agresywny w jezdzie ze za czesto rozbijal bolidy. Wlasciciele zespolow tego nie lubili bo z pieniedzmi bylo krucho. CART to nie Indy. CART jusz nie istnieje. Istnieje IRL (Indy Racing League) i Champ Car. A co predkosci to zajrzyj na strone gdzie mozesz porownac: www.champcarworldseries.com/Tech/Car_Comparisons.asp
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,31,27155137,27155137,Raikkonen_zwyciezyl_w_Grand_Prix_Wegier.html


Temat: Sebastien Bourdais opuszcza Toro Rosso
niestety Seba nie mógł znaleźć wspólnego języka z bolidem Toro Rosso... ciągle narzekał na dużą nadsterowność a on potrzebuje mocno trzymającego z tyłu bolidu a nie ślizgajacego się... w solidnym, może trochę topornym bolidzie Champ Car czy w dużym prototypie z Le Mans Bourdais pokazywał światową klasę, w delikatnym Toro Rosso robie jakoś nie radził... szkoda bo jednak kilka razy w 2008 i 2009 (choćby w Monako) pokazał, że nadaje się do F1... no ale niestety to nie pierwszy i nie ostatni niezły kierowca, który nie odniósł sukcesu w F1... jak widać jest to naprawdę elita elit, gdzie nawet uznani mistrzowie maja kłopoty... teraz mam nadzieję...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,90,97905862,97905862,Sebastien_Bourdais_opuszcza_Toro_Rosso.html


Temat: wiosenno ramówko w tiviku
o MK to już w ogóle nie pamiętam - mam teraz promocyjnie w cyfrowej jakości 122 kanały i skupiam się raczej na nowościach, np. wczoraj lukałem sportowy kanał USA NASN i wyścigi Champ Car.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,29386,76521805,76521805,wiosenno_ramowko_w_tiviku.html


Temat: Brak wyprzedzania - największy problem F1
Zapominacie o CDG a podloga to malo realne mam nadzieje ze pamietacie opodziale tylnego skrzydla czyli CDG ktore moze ale nie musi wejsc. CDG zostalo wymyslone po to by uatrakcyjnic wyscigi i promowac wyprzedzanie. Na podloge (czyli dyfuzery podlogowe) F1 raczej sie nie zgodzi. Dyfuzery podlogowe zostaly zakazane w F1 wiele lat temu (istnieja w Champ Car i Indy o ile pamietam). F1 jest dyktowane badaniami dla samochodow drogowych. W zadnych z samochodow drogowych nie moga byc stosowane dyfuzery podlogowe. Na niektore z podobnych rozwiazan moga sobie pozwolic nieststy tylko tacy jak Porsche, ale w takim wypadku mowimy o zupelnie innycm samochodzie.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,90,65785839,65785839,Brak_wyprzedzania_najwiekszy_problem_F1.html


Temat: Theissen krytykuje kalendarz F1
...i moglaby zrobic co by chciala majac przeciez pieniadze) Naprawde radze postudiowac skad sie biora i jak sie robi pieniadze w F1 bo producenci bolidow to naprawde male piwko przy tym co sie tam kreci. Szejkowie nie sa zainteresiowani markami samochodow tylko wplywami z rozrywki jaka dostarcza wyscig GP. Dodatkowo F1 musi sie strzec, bo szejkow naprwade stac na to by otworzyc wlasne serie wyscigowe tak jak to zrobil zwykly inwestor Kevin Kalkoven z Champ Car World Series (od tego roku ich bolidy sa bezpieczniejsze i czesto szybsze niz te z F1, ale maja sporo inne rozwiazania techniczne chocby jak silnik na metan z turbo doladowaniem). W sumie choddzi o pogodzenie dwoch podejsc: rozryka i rozwoj techniczny pojazdow spalinowych. Poza F1 stawia sie czesciej na rozrywke.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,61360362,61360362,Theissen_krytykuje_kalendarz_F1.html


Temat: Włosi: Bourdais na wylocie z Toro Rosso
Czterokrotny mistrz Champ Car, tylko z tego powodu że ścigać się tam nie miał z kim. Większość kierowców rozbijała się na bandach.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,90,95352504,95352504,Wlosi_Bourdais_na_wylocie_z_Toro_Rosso.html


Temat: Być kobietą w męskim sporcie
Bo rzecz nie polega na wygrywaniu Panie Kiedrowski Rzecz jest w show business'ie i na tym np. polega Indy Car, ale wielu o tym nie wie (F1 jest bardzo odmienne w zalozeniach). Podobnie jest w NASCAR. A Patrick wcale nie zarabia, bo jezdzi z mezczyznami tylko dlatego, ze faktycznie jest dobra. Podobnie jest z Katherine Legge w Champ Car Series. Na szyczyt nie latwo sie wdrapuje po trzech latach jak sie jezdzi z tymi, ktorzy spedzili tu 20 lat i kreowali te dyscypline (wyscigi Indy Car oraz NASCAR sa raceje na wytrzymalosc a tu mlodosc sie specjalnie nie liczy - wprost przeciwnie - trzeba byc odpornym i miec dobra forme przez caly czas). Trzeba wiedzic gdzie sa dobre przyklady a gdzie zle. Akurat w wyscigach widac Pan nie ma pojecia o sprawie kobiet. Z New Jersey, pocalujta...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,761,64956166,64956166,Byc_kobieta_w_meskim_sporcie.html


Temat: F1. Przeciętny kierowca IndyCar walczy o posadę...
F1. Przeciętny kierowca IndyCar walczy o posadę... Kierowca z IndyCar czy Champ Car nigdy się nie sprawdził w F1. Nawet najlepsi: Michael Andretti czy Sebastien Bourdais. Więc dobrz to nie wróży.....
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,90,103714742,103714742,F1_Przecietny_kierowca_IndyCar_walczy_o_posade_.html


Temat: F1
On May 13, 2:50 pm, "Kubz" <q@infi.plwrote: no i pieknie, Robert 4 :] F1 sie strasznie nudne zrobilo. Teraz najciekawsza seria jest Champ Car, ktory nota bene przezywa chyba kryzys popularnosci w stanach. Ech. A tam nie dosc ze w kazdej minucie dzieje sie cos ciekawego to jeszcze maja taki "power button", ktoregy dodaje 50KM i mozna go uzywac przez 60s w trakcie wyscigu. Jak na konsoli :| Pozdr BS
Źródło: topranking.pl/1615/f1.php


Temat: Buraki na zimowkach
Akurat F1 maja rowki. Na slickach jezdza w IRL i Champ Car.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,32604079,32604079,Buraki_na_zimowkach.html


Temat: F1: FIA się nie ugnie, Ferrari odejdzie?
Beda silniki To beda silniki Coswortha. One juz byly w F1. To byly pierwsze silniki ktore krecily ponad 20tys. obrotow (tego nie robilo wtedy nawet Ferrari), ale ostatni zespol (bodajze Williams) zrezygnowal ze wspolpracy z firma. W dodatku Ford przestal przestal wspolpracowac i to sie stala samodzielna firma bez specjalnego zapotrzebowania. Mieli jeszcze silniki w Champ Car zanim seria sie rozpadla. Natomiast jesli kogos interesuje seria bez producentow samochodow (bo za Ferrari z pewnoscia odejda inni) oraz znanych kierowcow (ci tez odejda za firmami) to czemu nie ogladali oni wyscigow
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,90,95299147,95299147,F1_FIA_sie_nie_ugnie_Ferrari_odejdzie_.html


Temat: Poważny wypadek Kubicy. Polak złamał nogę
...o kompozytowym dziobie. Otoz ona nie rozklada sil uderzenia. Tak sie sklada ze jest to jedna z najdelikatniejszych czesci bolidu F1. Natomiast wanna (monocoque) przenosi te sily i je pochlania. Owszem wiele lat temu to skonczyloby sie tragedia tylko dlatego ze w F1 nie bylo tej "wanny" w ktorej sedzi kierowca a kiedy je powoli wprowadzano to tez nie byly zrobione z wlokna weglowego tylko z metalu. Przykadly roznic wielokrotnie prezentowano. Champ Car i IRL dostaly te wanny pozniej nieststy. Dla Alexa Zanardiego okazalo sie to za pozno, bo gdyby byly to nie scigalby sie dzis w WTCC bez nog... czy raczej z protezami nog po tamtym wypadku w 2001. Byc moze jest jakas roznica miedzy formula 2000 a formula 1...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,902,63948532,63948532,Powazny_wypadek_Kubicy_Polak_zlamal_noge.html


Temat: Theissen krytykuje kalendarz F1
...Ameryke. Taka jest prawda i jesli sledzisz co sie dzieje tam to nastepne bogate, roponosne kraje buduja tory a szejkowie zacieraja tylko rece. Ich stac na prawie wszystko a dla nich to jest wspaniala rozrywka. Po drugie skad masz takie dziwne informacje ze mniej zespolow startuje. Akurat jest odwrotnie. W F1 od 2005 roku przybylo zespolow. Jedyne co sie zmienilo to to ze Ford/Cosworth opuscil F1, ale to z zupelnie innych przyczyn (pelne zaangazowanie w Champ Car World Series).
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,61360362,61360362,Theissen_krytykuje_kalendarz_F1.html


Temat: Oleje Quaker State - opinia
CART to dla mnie terra incognita, ale tym się nie musimy przejmować podobnie jak w F1 tamtejsze oleje silniki itp nie maja nic wspólnego z cywilnymi poza funkcją.... CART juz nie ma, teraz to sie nazwy Champ Car. Silniki to Ford Cosworth turbodoladowane V8 o pojemnosci 2,6litra. Generalny przeglad po ok 1000 milach wyscigowych. Paliwa metanol.
Źródło: topranking.pl/1609/oleje,quaker,state,opinia.php


Temat: GP Great Britain - tu typowac
GP Great Britain - tu typowac Silverstone, juz za tydzien pewnie bedzie padac (moj pierwszy typ) Maline jako liderke poprosze o zastapienie mnie w podsumowaniu wynikow bo w przyszly weekend bede na lasach i jeziorach Mt Tremblant NB : Kanada miala kiedys GP na torze Mt Tremblant, a dzis jest tam wyscig Champ Car, ktory wysiudali z Gilles Villeneuve Circuit, bo jest Canada Day plus Great Jazz Festival of Montreal i wystepuje Manu Chao, a na tor wpuszcza te smoki z NASCAR ale dopiero w sierpniu.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,13380,65169919,65169919,GP_Great_Britain_tu_typowac.html


Temat: paradę pedałów
Lada moment na kanale "Eurosport PL" zacznie siĂż wyÂścig w Toronto "Automobilizm Champ Car World Series", ja tymczasem odpisuję osobie znanej jako *Seba*: | Nie ma sprawy. Nie będę ich stawiał... gdy nie będę czytał, że ktoś jest | przekonany, że wie co myślą wszyscy ludzie. Ten ktoś nie napisał w interesującym nas fragmencie dyskusji, że wie co myślą inni ludzie. Napisał "żaden homo sie nie stał hetero od patrzenia na mamusię i tatusia". Napisał więc to, co sam myśli i wie. A wiedza ta jest dość...
Źródło: topranking.pl/1747/parade,pedalow.php


Temat: F1 tnie koszty, ale mówi "nie" standaryzacji si...
...V10 i to do modelu ktory Cosworth oferowal 2-3 lata temu! To jest stek bzdur stworzony przez kogos kto albo nie panuje nad sytuacja, albo ma jakis inny cel o ktorym nie mamy pojecia. Nia ma tu mowy o oszczednosciach sugerowanych przez Maxa Mosleya. To jest chaos ktory doprowadzi do niesprawiedliwej nierownosci zespolow albo do upadku rozwoju technologii. Pan Mosley ratuje Coswortha ktory obecnie nie ma komu dostarczac silnikow po tym jak stracil Champ Car i zostal wycofany z wyscigow wogole. Mysle ze za Honda pojada inni i to nie z powodu ekonomii jak to ciagla gledzi Mosley, ale z powodu chaosu ktory ten pan wprowadza i niemoznosci rozwoju technologicznego. Za dwa lata bedziemy pewnie ogladac F1 jako letnia wersje A1GP.... z tym ze A1GP moze byc duzo ciekawsze, bo ma juz dosc mocna pozycje w tym co planuje pan Texeira a powstalo wlasnie z zamierzeniami takimi jak propozycje p. Mosleya...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,90,88134801,88134801,F1_tnie_koszty_ale_mowi_nie_standaryzacji_si_.html


Temat: Szef BMW Sauber wierzy w Kubicę
Widzisz jak malo wiesz o F1 Bolid nie jest tak latwo przygotowac. Te bolidy sa doswiadczalnymi samochodami. To nie jest to samo co NASCAR czy Champ Car gdzie wszyscy maja takie same bolidy znane juz na poczatku sezonu i zaprojektowane przez tego samego projektanta (no powiedzmyy w NASCAR sa drobne roznice). W F1 sa samochody/bolidy z ktorych rozwiazania przejda na ulice za pare lat wlaczajc w to paliwo ktorego bedziemy uzywac (tak, tak to wlasnie w F1 uzywa sie skaldow paliwa ktore beda obowiazywaly w dystrybutorach za pare lat zupelnie inaczej niz w NASCAR gdzie sie uzywa benzyny 110...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,61414884,61414884,Szef_BMW_Sauber_wierzy_w_Kubice.html


Temat: Villeneuve ciekawy: jak poradzi sobie Kubica?
Champion Kubica? W słabszym zespole nawet Michael Schumacher nie zostałby mistrzem świata. Dlatego dobrze, że Kubica jeździ w szybkim BMW Sauber. Może się rozwijać i zostać czempionem - mówi legendarny mistrz Formuły 1 Mario Andretti 67-letni Amerykanin włoskiego pochodzenia w Formule 1 równych sobie nie miał w 1978 r. Do tego z sukcesami startował w uwielbianych za oceanem wyścigach Indy 500, Daytona 500 czy Champ Car. Za osiągnięcia agencja Associated Press wybrała go na kierowcę stulecia. Zatem nic dziwnego, że z wielką uwagą wciąż śledzi wszystkie wyścigi, a w miarę możliwości osobiście wybiera się na zawody i testy. Dlatego, gdy poprosiliśmy go o chwilę rozmowy o pierwszym tegorocznym wyścigu o Grand Prix Australii i Robercie Kubicy, zgodził się bez wahania. - W końcu Robert to jeden z trzech młodych wilków Formuły1 -...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,90,59997155,59997155,Villeneuve_ciekawy_jak_poradzi_sobie_Kubica_.html


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • remcia98.keep.pl